A BISHOP'S ORIGINAL története

Attól függetlenül hogy a kenőanyag ipar a gépjárműiparral együtt fejlődött kijelenthetjük, hogy tökéletes kenést biztosító kenőanyag még nem létezik. Ennek számos bizonyítéka van. Többek közt az, hogy használt motorolaj teszteknél, még nem vizsgáltak be olyan fáradtolajat, amelyben ne találtak volna a motor alkatrészeinek anyagmaradványaiból. Valamint nem gyártottak még olyan hajtóművet sem, amely a kenőolajtól függetlenül ne melegedne. Ezek a tények pedig komoly és költséges műszaki problémákhoz vezethetnek.

Ennek a problémának – mely mind az autó élettartamának megrövidítéséért, mind pedig a tulajdonos pénztárcájának megrövidítéséért felelős - a megoldására az idők folyamán több módszert is kidolgoztak. A motorolajgyártók rájöttek, ahhoz, hogy a motort meg tudják óvni a kopást okozó súrlódástól, az egyszerű kenőoljon túlmutató, adalékolt kenőolajjal való fokozott kenést kell annak biztosítani. A legelső egyszerű kenőanyag kifejlesztése óta a kenőanyaggyártás 3, egymástól élesen elhatárolódó generáción keresztül fejlődött, mely folyamat során minden egyes új adalékanyag alapvető előrelépést jelentett az azt megelőző generációkhoz képest. A fő cél mindvégig az állandó hidrodinamikai kenés biztosítása volt egy, a különböző felületeket elválasztó folyadékréteg létrehozásával. E közös elképzelés ellenére minden egyes kenőanyag generáció egyedi tulajdonságokkal és hatásmechanizmussal bír.

Első generáció: Kémiai anyagokkal adalékolt kenőanyagok. Ezek a kenőanyagok kémiai úton nyújtanak védelmet. Az érintkező felületek felszínén fémsókból álló finom réteget képeznek, amely állandóan lekopik. Ez az első generáció hatékony kenést biztosít, azonban jelentős anyagkopással jár, nagy mennyiség kell belőle, és hajlamos idő előtt tönkremenni.

Második generáció: Szilárd kenőanyagok, passzív felületvédelem Ezek az anyagok olyan szilárd halmazállapotú összetevőkből készülnek, mint többek közt a grafit vagy a molibdén-szulfát. Az első generációs kenőanyagokkal ellentétben ezek alacsony súrlódási együtthatójú védőréteget képeznek, nem kopnak le, hanem egymásra rakódnak, így növelve a teherviselő felületet. Ez a technológiai elsősorban motorzsír és krém formájában állítható elő, bár az összetevők a fajsúlyuk közti jelentős különbségnek köszönhetően folyadékokba is diszpergálhatók, vagy részecskeméretük alapján centrifugálás útján is elválaszthatók.

Harmadik generáció: Háromszoros, ún. „permafused” védelem mikroszkopikus felületkiegyenlítő technikával Ezek a kenőanyagok teljesen más hatásmechanizmussal működnek, mint a két korábbi generáció. Ezt technológiát John Bishop találta ki 1976-ban. Az általa kifejlesztett egyedülálló anyag, amelyet Permafused Lubrication (PfL) néven szabadalmaztatott, egy különleges kémiai reakció eredményeként olyan kenőhatású filmréteget képez a fémfelületen, amit ultrahangos tisztítóberendezéssel sem lehet eltávolítani, ugyanakkor elég vékony ahhoz, hogy ne akadályozza a motor működését. Ez a réteg ellenálló a savakkal, fagyálló folyadékkal, rozsdával, korrózióval és sós vízzel szemben is. John Bishop első vállalatát 1978-ban alapította meg 3 társával együtt, Houstonban, Petrolon néven. A cég 1980-ban megszerezte az Állami Légiközlekedési Hivatal engedélyét, mely következtében több olyan repülőgép is célhoz ért műszaki károsodás nélkül, amelyből útközben kifogyott a motorolaj, és csak a Bishop kenőanyag védte.

John Bishop 1994-ben, miután a Petrolont sikkasztásért és más egyébb hiteltelen reklámozások miatt otthagyta (mely gyakorlatilag azonnal tönkre is ment Bishop termékei nélkül), megalapította saját vállalatát, melyben már nem voltak sem partnerek, sem fantázia névvel ellátott termékek, hanem csak és kizárólag a közel 20 évvel azelőtt felfedezett hatóanyag, Bishop saját nevével fémjelezve.

Hogy miben jobbak ezek a termékek más kenőanyagokkal szemben? Bár a receptet azóta is 7 pecsétes titokként őrzik, a válasz egyszerű: a szerves alapú adalékok általában tribopolimer rendszerek képződésén keresztül hatnak, de a hagyományos szerves alapú szerekkel ellentétben a Bishop`s Original termékekből képződő tribopolimerek hosszú láncúak, így sokkal jobb kenést biztosítanak, hosszabb időtartamra, erősebben kötődnek a felülethez, és 1-2 mikron vastagságú réteget képeznek. Mindezt úgy, hogy semmilyen, mellékhatásként környezetet és motort károsító anyagot nem alkalmaz az adalékokban.

A végeredményt gyakorlatilag nem lehet más kenőanyagokkal összehasonlítani. A Bishop termékeket folyamatosan tesztelik, a legjobb kutatóintézetek és laboratóriumok vizsgálatain esnek át, és mindig maximális eredménnyel állják meg helyüket, de mindez ugyanígy érvényes élesben, a hétköznapokban is.

(Szakvéleményeket és a tesztek eredményeit lásd a Tesztek menüpont alatt)
  1. A Franklin Intézet Kutatólaboratóriuma: Tárgy: FIRL, Inc. Project 031-A5465-01(1731) Motor-kezelőanyag Részlet a CONSUMERS DIGEST folyóiratból : „Először szkeptikusak voltunk, de hamar kiderült, hogy ezek a termékek valóban azt nyújtják, amit a gyártó állít róluk.”
  2. Oklahoma Állami Egyetem: „Az általunk végzett vizsgálatok bebizonyították, hogy a Bishop's Original termékekkel kezelt motorok teljesítménye és üzemanyag-fogyasztása szignifikáns mértékben javult.”
  3. Franklin Kutatóintézet: „Kísérleteink során kimutattuk, hogy a védőréteg 1-2 mikron vastagságú, és kémiai kötésekkel kapcsolódik a felülethez.”
  4. Utah Egyetem: „A gyártó által ígért súrlódáscsökkentő hatás még az olajcserét követően is fennáll.”
  5. Nantes-i Egyetem, Franciaország: „A csökkent súrlódásból adódó teljesítménynövekedés a fokozott kenésnek köszönhető.”
  6. Karr V. Motortechnik, Hemmingen, Németország: „Az összesített eredmények alapján kijelenthetjük, hogy a tesztmotor teljesítménye javult.”
  7. Az Állami Légiközlekedési Hivatal engedélyezési vizsgálata: Elvégezte : RAM Aircraft Modifications, Inc., a Bishop´s Original Aircraft Formula 102 alkalmazásával. Eredmény: „Az alkatrészek túlnyomó többsége minimális mértékben vagy egyáltalán nem kopott.” Az Állami Légiközlekedési Hivatal által kifejlesztett teszt során a motor maximális olajhőmérsékleten, fokozott teljesítménnyel 150 órán át működött: „Soha nem láttam ehhez foghatót.”
  8. Egy világbajnok autóversenyző: „Ha az ember minden tőle telhetőt megtett már, használja ezeket a termékeket, amelyek még képesek tovább növelni a motor erejét és teljesítményét. Ez egy igazi csoda.”
  9. Egy nemzetközileg elismert, nagy teljesítményű motorokat építő mérnök: „Ezek a termékek nagyon sok problémát megoldanak. Csökkentik a túlmelegedést, javítják az üzemanyag-fogyasztást, megvédik a motort, és csökkentik a fenntartási költségeket.”
  10. Egy nagy építővállalat vezető szerelője: „Teljesen kifogyott az olaj, a Bishop's Original mégis megmentette a motoromat a lerobbanástól.”
  11. Egy nagy olajvállalatnál dolgozó vegyészmérnök: „A termékek többi jótékony hatásán felül az üzemanyag-fogyasztásunk 5-23%-kal csökkent.”
  12. Egy Középnyugat-amerikai tehenészet tulajdonosa: „Számos ügyfelünk motorjához és generátorához használtuk a Bishop's Original terméket, emiatt mára nagyon sok rendkívül elégedett vendégünk van.”
  13. Egy autókereskedő: „Sosem hittem az adalékanyagokban vagy kezelőanyagokban, de a Bishop's Original termékek meggyőztek. Kitűnő eredményeket értünk el velük.”
  14. Egy autókereskedés vezetője: „Tudják, én Mercedes-Benz specialista vagyok, és nagyon meggondoltam, mielőtt bármilyen adalékanyagot beleöntöttem ebbe a méregdrága autóba. Mióta a Bishop's Original motorvédelmet alkalmazom, 6 vezérműtengelyt és rengeteg pénzt spóroltam meg az ügyfeleim számára. Kérem, használják fel ezt a levelet belátásuk szerint, hogy segítségével meggyőzzék a többi autószerelőt és -kereskedőt arról, hogy az önök termékei valóban nagyon hatásosak.”